Bali: Part III

Hola a tothom!!!!

Viatjar per països tant diferents al nostre és sovint anar a dormir esgotat d’estar tot el dia parlant en un idioma extrany, o caminar sota un sol de justícia carregat com una mula amb la motxilla amb totes les teves pertinences d’un any sense saber si vas en la correcta direcció, o no saber on podràs dormir la nit següent; però viatjar és també arribar al paradís i saber que enlloc podries estar millor. Avui és un d’aquells dies en que hem trobat el paradís.

Però la veritat és que dels dies previs no podem tenir cap queixa! Dilluns vam deixar (només durant el dia) Ubud per visitar els pobles del voltant. Pel matí vam anar cap al nord, a Tempaksiring, per veure unes restes arqueològiques amagades entre arrossars i boscos, i per la tarda cap als poblets del sud, on es ven tot tipus d’artesania típica de l’illa. Al fer-se fosc ens vam deixar seduir novament per la nit d’Ubud.

L’endemà ens vam llevar molt resolutius i vam estar aprofitant el Wifi gratis de l’hotel abans de marxar per tancar alguns temes pendents dels països que encara estàn per venir. Semblava impossible trobar un lloc tan acollidor com Ubud, però va ser arribar a Padangbai i sentir un amor a primera vista!! És totalment diferent a Ubud, ja que és un poblet de pescadors gens pretenciós, però precisament és aquest el seu encant. A més vam trobar un hotelet a la platja tot fet de bamboo i un rollo backpacker super guai!

Després d’instal·lar-nos vam anar a donar un volta per la platja mentres tothom ens saludava i sonreia, i més tard vam anar fins el Blue Lagoon, on hi ha uns coralls preciosos per fer snorkel. Per acabar bé el dia: birreta mentres es ponia el sol amb música reggae de fons.

Dimecres era l’últim dia que teniem el cotxe, així que vam aprofitar per veure tots els llocs que encara ens faltaven. Primer vam travessar per un camí que uneix la carretera litoral amb l’interior, elevant-se per la muntanya i brindant-nos unes vistes impressionants de tota la badia. D’allà vam tornar a baixar pel paral·lel Sidemen Road, descendint per una de les carreteretes més boniques de l’illa, entre arrossars i amb el volcà Gunung Agung de fons. Un cop a Semarapura vam anar a veure uns edificis de l’època del Regne de Klungkung a Taman Kertha Gosa, i des d’allà vam resseguir tota la costa fins a Pura Masceti, un dels nou temples direccionals de Bali. Per acabar la ruta turística vam conduir fins a Tenganan, un poblet on hi viu la comunitat Aga, molt resistent al canvi. Realment passejar pels seus carrers va ser com retrocedir dos segles!!

Ahir vam dedicar el dia a gaudir una mica més de Padangbai, ja que a primera hora del matí, l’home que ens havia llogat el cotxe va venir des de Sanur (dues hores) en bus per emportar-se’l. Si ja ens havia semblat extrany que el primer dia no ens comprobés el passaport quan vam omplir les dades ni ens demanés una fiança per assegurar-se que li tornariem el cotxe, encara ens va semblar més extrany quan no ens va demanar ni un duro per les molèsties d’haver vingut fins allà i donant-nos les gràcies va pujar al cotxe sense comprobar si hi havia cops o ratllades!! Així que no va veure el bonyet tan maco que li haviem deixat a la porta! Per acomiadar-nos bé del poble, vam anar a sopar amb la Cleo, una californiana que estudia a New Zealand i es va passejant per Bali amb un col·lador d’arròs fet de palla creient que és un barret típic!!

Però no todo lo bueno se acaba, i aquest matí hem agafat una llanxa que avançaria qualsevol traficant de l’Estret de Gibraltar (tenia cinc motors de 300 cavalls cadascún!!!) i en una hora ens hem plantat a Gili Trawangan, la més gran de les tres illes Gili. Sabem que a Barcelona hi fa un fred infernal i que possiblement llegir això fereixi algunes sensibilitats (no és mai la nostra intenció), però no us podem deixar d’explicar com ens agrada aquest lloc. Aquí ja no camines sobre ofrenes, perquè a Lombok la religió predominant és l’islam, però tampoc has d’esquivar els centanars de motos, ja que l’únic mitjà de transport d’aquestes illes és el cavall i la bicicleta. Les aigües són d’una transparència sublim i la sorra fina i blanca; i en contraposició amb aquesta calma trobes tot el que desitges per acabar d’estar de puta mare!!

Ja us explicarem més sobre aquests petits trossos de cel i ho intentarem fer amb tacte… No sabem quants dies estarem per aquí encara, però tot apunta a que fins el dia 9 que hem de marxar cap a Bangkok, no ens mourem d’aquí!!!

Petons i abraçades!!!

ALBUM DE FOTOS

5 comentarios en “Bali: Part III

1. Moltes felicitats, Martina, en el dia del teu Sant.
    No està gens malament el regalet que us esteu fent!! Per si de cas, te n’hem deixat un altre a “Can Pensions”, que ens sembla que serà el més pràctic.
    Molt maques totes les cròniques des de Bali, coincidim en tot el que nosaltres vam gaudir el Setembre.
    Ja ens explicareu que tal per les Gili, suposem que ha de ser força diferent de Bali.
    Molts petons a tots dos

2. Muchas felicidades en el día de tu santo un pequeño obsequio para seguir avanzando un beso muy grande de la yaya

3. Hola Martina i parelleta :
    Quina enveja “piadosa” ¡ nomes us desitjo que AQUESTA FANTASTICA AVENTURA
    arribi a bon port, sans i estalvis. Podeu fer una SUPER ENCICLOPEDIA i encara
    competireu amb la d’Argentona que fa 10Anys hi esta “currant” en JOSEP
    Molts petons
    Tia Fina

1. Hola Tia!!!!
      La veritat és que últimament no ens podem queixar de res!! Estem veient uns llocs preciosos!!
      El tema de la super enciclopèdia no el descarto! Ahir estavem en un hotelet que tenien diversos llibres i entre ells vaig trobar-ne un de molt bo sobre les diferents cultures/religions de tots els països asiàtics, que vaig intercanviar amb un altre que duia per poder-me’l endur i aprendre tot el que pugui sobre les ètinies i tribus!!
      Molts petons per tu i per en Josep!